به چه دامنه های میگن خاص ؟

مقالات آموزشی

به چه دامنه های میگن خاص ؟

در این مطلب میخوایم توضیح بدیم که به چه دامنه هایی میگن خاص و خاص بودن یک دامنه چه مشخصه هایی داره

در این مطلب میخوایم توضیح بدیم که به چه دامنه هایی میگن خاص و خاص بودن یک دامنه چه مشخصه هایی داره. تجربه شخصی بنده در این حوزه این هست که اصولا هر کسی، هر دامنه ای که داره، برای خودش خاص محسوب میشه. یعنی کلا همه میگن دامنه های ما، خاصه و از ارزش بسیار بالایی برخورداره.

اما واقعا یک دامنه، چه مشخصه هایی باید داشته باشه تا خاص به حساب بیاد. در ادامه به این موضوع بیشتر پرداخت میشه.

دامنه خاص در واقع دامنه هایی هستند که قبلاً ثبت شده اند و بخاطر پسوند و نام خاصی که دارند اغلب ارزشمندتر از سایر دامنه ها هستند.

از دیدگاه بنده، دامنه خاص محسوب میشه که ویژگی های زیر رو داشته باشه :
  • کوتاه باشه: دامنه ای که 20 کاراکتر داره، دیگه خاص نیست. ولی دامنه ای که بین 3 تا 10 کاراکتر داره، پتانسیل بالایی برای خاص بودن داره.
  • خوانا باشه: یعنی وقتی می بینیش بتونی بخونیش. یا اکثر ادمها بتونن اسم دامنه رو به راحتی بخونن.
  • تقلید از یک دامنه دیگه نباشه: دامنه دیجی کالا (Digikala) رو همه میشناسیم. حالا اگر من یک دامنه ای رو ثبت کنم تحت عنوان DigiKola ، این دامنه از نظر من خاص نیست. چون به نوعی تقلید کردم از یک دامنه ی دیگه. و حتی پتانسیل این رو هم داره که ازم شکایت کنن به جرم تقلت و کلاهبر.....
  • تک سیلابی یا نهایتا دو سیلابی باشه: دامنه هایی مثل Hoo.ir تک سیلابی و siblink.ir دو سیلابی هستند. این مدل دامنه ها پتانسیل خاص بودن رو دارند.
  • معنادار باشه: دامنه ای مثل slin.ir ممکنه کوتاه باشه اما معنای خاصی در فارسی نداره. ممکنه مالک دامنه تعبیر خاصی از اسم این دامنه در ذهنش داشته باشه اما اون تعبیر برای همه واضح و آشکار نیست.
در کل هدف از نوشتن این مطلب این بود که بگیم واقعا هر دامنه ای خاص نیست. دوستانی که با من در این وبسایت همکاری میکنن و دامنه هاشون رو برای فروش آگهی میکنن باید به این نکات توجه کنند و با تصور اینکه دامنه شون خاصه، قیمت های کذایی و خیلی بالا روی دامنه هاشون نگذارن. وقتی قیمت ها متعادل و منطقی باشه، خرید و فروش دامنه بیشتر میشه و در نتیجه سود بیشتری گیرتون میاد.

# دامنه خاص
# خرید دامنه رند