چگونه دامنه خود را بفروشیم ؟ | آموزش استفاده از پرداخت امن

مقالات آموزشی

چگونه دامنه خود را بفروشیم ؟ | آموزش استفاده از پرداخت امن

در این مقاله به نحوه فروش دامنه با استفاده از درگاه بانکی و سیستم پرداخت امن می پردازیم.

اگر قصد فروش دامنه ی خود را دارید این مقاله برای شما نوشته شده است.
اگر قصد استفاده از امکانات وبسایت هایی مانند رندمارت (همین وبسایت) را ندارید، دو راه پیش رو دارید:
  1. بدون دریافت مبلغ توافق شده با خریدار، کد انتقال دامنه را به خریدار بدهید تا کارهای انتقال را انجام دهد. البته این روش ریسک بسیار بالایی دارد و ممکن است بعد از انتقال دامنه به خریدار، وی از پرداخت وجه معامله خودداری نموده یا مبلغ توافق شده را به شما پرداخت نکند.
  2. بخشی از مبلغ توافق شده را از خریدار دریافت کرده و مراحل انتقال دامنه را انجام دهید و پس از انتقال دامنه مابقی مبلغ را دریافت کنید که این روش هم دارای ریسک بالایی بوده و ممکن است خریدار مبلغ باقی مانده را به شما پرداخت نکند. و همچنین خریدار ممکن است قبل از انتقال دامنه راضی به پرداخت بیعانه نباشد چون اعتماد سازی بسیار سخت است.

پس راه حل چیست ؟
با توجه به روش های ذکر شده، شما وارد یک معامله سرتاسر ریسکی میشوید که سرانجام آن مشخص نیست. ما در وبسایت رندمارت با توجه به مواردی که بالاتر ذکر شد روشی تحت عنوان "پرداخت امن" را پیاده نموده ایم تا خریدار و فروشنده با خیال راحت و بدون استرس و ریسک، با یکدیگر معامله کنند و هیچ حقی از کسی ضایع نشود.

برویم سراغ اصل مطلب. فروش دامنه

مالک دامنه با روش "پرداخت امن" می تواند یک لینک پرداخت ایجاد و برای خریدار ارسال کند. خریدار بعد از ورود به صفحه پرداخت، نسبت به پرداخت آنلاین وجه معامله از طریق درگاه معتبر بانکی (که از قبل با فروشنده هماهنگ شده) اقدام میکند. مبلغ به حساب وبسایت رندمارت به عنوان امانت واریز و کارهای مربوط به نقل و انتقال دامنه انجام می شود. بعد از اتمام کار، مبلغ دامنه بعد از کسر کارمزد به حساب فروشنده واریز می شود.

برای استفاده از روش پرداخت امن، نیازی به ثبت آگهی در وبسایت رندمارت نیست.
کارمزد معاملات در وبسایت رندمارت 15درصد می باشد.