شناسه nic چیست ؟ چگونه یک شناسه nic ایجاد کنیم ؟

آموزشی

شناسه nic چیست ؟ چگونه یک شناسه nic ایجاد کنیم ؟

این مطلب رو بخونید تا یاد بگیرید شناسه nic چیه و چطوری ایجاد میشه ...

شناسه ایرنیک چیست؟

هنگام ثبت دامنه ملی در شرکت فروشنده ی دامنه ، شناسه ایرنیک و یا نیک هندل از شما درخواست خواهد شد، حتما این سوال برایتان ایجاد می شود که شناسه ایرنیک چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ در این مطلب به توضیح این مسئله می پردازیم

دامنه های ملی مانند ir. و … برخلاف دامنه های بین المللی مانند net. و com. و … قوانین و مقررات خاص خود را دارند. لذا کاربران برای ثبت دامنه ملی نیاز به شناسه کاربری در سایت پایگاه فیزیک نظری (کارگزار ثبت دامنه های ملی در ایران, متعلق به دولت) به آدرس https://nic.ir را دارد


نحوه ایجاد شناسه ایرنیک:

شما باید مراحل زیر را طی فرمایید .
طی کردن این مراحل باعث میشود دامنه ای که ثبت میکنید به نام خودتان و در پنل خودتان ثبت شود و شما مالک واقعی دامنه باشید . ثبت نام و فعالسازی دامنه های آی آر کمی طولانی است اما این موضوع باعث میشود دامنه هایی با این پسوند امنیت بسیار بالایی از لحاظ جلوگیری از دزدیده شدن داشته باشند.

وارد https://nic.ir  شوید و از بالا سمت چپ روی منوی مشخصه های شناسه و سپس روی منوی ساختن شناسه کاربری کلیک کنید .برای ثبت دامنه با پسوند ir روی گزینه تکمیل فرم و دریافت شناسه در بخش شخص حقیقی کلیک کنید. و مشخصات را با دقت پر کنید . گزینه هایی که * دار هستند حتماً باید پر شوند. دقت نمائید که کلیه اطلاعات باید به صورت لاتین درج شود. البته نه اینکه به انگلیسی ترجمه شوند. صرفا به صورت فینگلیش وارد کنید. حتما از شماره موبایلی استفاده کنید که در دسترس شما و بنام شما باشد. یک آدرس ایمیل (پست الکترونیک) معتبر و در دسترس وارد کنید.

در انتهای فرم باید یک پرسش محرمانه و یک پاسخ محرمانه درج کنید. این مورد را هم حتما به صورت لاتین وارد کنید.

نکته 1 : در مرحله پایانی ثبت نام “رابط های مجاز” را “آزاد برای نمایندگان فروش” انتخاب نمایید تا شرکت های واسطه بتواند مسائل پرداختی مانند ثبت و تمدید دامنه را برای شما انجام دهد.

نکته 2 : پس از ثبت نام علاوه بر اینکه شناسه برای شما ارسال می شود ایمیلی که با آن در سایت nic.ir ثبت نام کرده اید نیز حکم شناسه شما را خواهد داشت.

نکته 3 : برای ثبت هر دامنه نیاز به یک شناسه جدید نیست و از یک شناسه می توانید برای ثبت چندین دامنه استفاده نمایید.